Rådgivning til børn, unge og forældre

Brug for rådgivning, hjælp eller støtte til dit barn eller som familie?

Åben Rådgivning - et tilbud til alle forældre i Morsø Kommune

Som forældre kan man ind imellem blive bekymret for sit barn. Det kan være, at barnet virker trist og stille, eller at det er uroligt og opfører sig anderledes, end det plejer. Du kan også være bekymret for, om dit barn har det godt i børnehaven, i skolen eller derhjemme.

For det meste forsvinder bekymringerne af sig selv - men nogle gange fortsætter de, og du får brug for hjælp. Hvis du er bekymret, kan du få råd og vejledning i PPR’s Åben Rådgivning. Her vil en psykolog tale med dig/jer, om det du/I er bekymrede for.

Hvad er Åben Rådgivning?

Tilbuddet er for forældre, hvis barn ikke er indstillet til PPR. Der er tale om anonym rådgivning. Det betyder, at der ikke oprettes sager, og at PPR-medarbejderen efterfølgende ikke kan udtale sin mening om sagen. PPR er dog ved alvorlig bekymring underlagt skærpet underretningspligt.

Åben Rådgivning er et tilbud om at kunne drøfte sin bekymring for sit barn med en fagperson, og hvordan man som forældre kan støtte sit barn. Der tages udgangspunkt i problemstillinger, som du som forældre selv fremlægger. Der tilbydes 1 -2 samtaler hver af ca. 1 times varighed.