Brug af offentlige veje og arealer

Ønsker du at bruge offentligt vejareal eller andet kommunalt areal skal du ansøge kommunen om tilladelse.

Ansøgning om tilladelse til gravearbejde
    Mine gravetilladelser
    Ansøgning om anbringelse af containere mv. på veje
    Ansøgning om afholdelse af udendørsarrangement

Ønsker du at bruge offentligt vejareal eller andet kommunalt areal til fx opstilling af container, arrangement i gågaden, skiltning, bl.a. lejlighedsskiltning i forbindelse med arrangement eller nabohjælp-skilt, skal du ansøge kommunen om tilladelse.

Hvis du skal søge om tilladelse til gravearbejde f.eks. i forbindelse med ledningsarbejde, eller vil du se dine gravetilladelser, skal du bruge de grønne bokse. Nedenfor kan du ansøge om tilladelse til:

Arrangementsskiltning omfatter skiltning til arrangementer som fx Kulturmødet, Skaldyrsfestivalen, cykelløb og motionsløb.

• Beskrivelse af arrangementet
    • Beskrivelse af skiltenes typer, dimensioner og layout
    • Angivelse af skiltenes placering (skilteplan)

Kontaktoplysninger:

Ansøgningen skal sendes til teknikogmiljo@morsoe.dk att.: Trafik, GIS og Anlæg.

Forventet sagsbehandlingstid: Maks. 14 dage.

Se Morsø Kommunes gågaderegulativ forinden ansøgning.

• Beskrivelse af arrangementet herunder
      • Beskrivelse af faste genstande som fx telte, scener og køretøjer,
      • Kørsel og parkering i gågaden,

Kontaktoplysninger:

Ansøgningen skal sendes til teknikogmiljo@morsoe.dk att.: Trafik, GIS og Anlæg.

Forventet sagsbehandlingstid: Maks. 14 dage.

Du skal ansøge om tilladelse til kørsel på det offentlige vejnet med særtransport, når køretøjet ikke overholder dimensionsbekendtgørelsen for køretøjers største bredde, længde, højde, vægt og akseltryk.

• Beskrivelse af køretøjet
    • Beskrivelse af ruten herunder med angivelse af vejbroer, og lignende
      • Eventuel skilteplan

Kontaktoplysninger:

Ansøgningen skal sendes til teknikogmiljo@morsoe.dk att.: Trafik, GIS og anlæg.

Forventet sagsbehandlingstid: Maks. 14 dage.

Morsø Kommune har vedtaget en Skiltevejledning, som vedrører skiltning i og mod det offentlige rum.

Skiltevejledningen gælder for borgere, virksomheder, erhverv og butikker og har til formål at opnå en mere informativ og harmonisk skiltning for alle typer af områder på Mors.

Ansøgning vedr. skiltning på vejareal sendes til teknikogmiljo@morsoe.dk att.: Trafik, GIS og Anlæg.

Du kan finde Skiltevejledningen i Download-boksen her på siden.